Handels- og leveringsbetingelser

HANDELS- OG LEVERINGSBETINGELSER

 

Generelt

Salg fra www.odense-marcipan.dk sker af Odense Marcipan, CVR-nr. 15233699, Toldbodgade 9-19, 5000 Odense C, som ejer og driver sitet. Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på alle køb af varer på www.odense-marcipan.dk til levering i Danmark. Levering i Danmark inkluderer IKKE Grønland og Færøerne, ligesom der ikke leveres til det øvrige udland.

Nærværende handelsbetingelser opdateres løbende. Derfor bedes du godkende handelsbetingelserne ( ”betingelserne”), hver gang du handler hos os. Accepteres betingelserne ikke, er det ikke muligt at handle på www.odense-marcipan.dk

Bestilling

Du kan handle på www.odense-marcipan.dk døgnet rundt. Hjemmesiden kan dog være lukket i kortere perioder i forbindelse med vedligeholdelse mm. Bestillinger behandles ikke i weekender og på helligdage, men vil blive behandlet hurtigst muligt på hverdage.

For at handle på www.odense-marcipan.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Når du placerer en vare i kurven, reserverer vi den valgte vare til dig. Hvis du ikke gennemfører din ordre og ikke er aktiv på siden i 10  minutter, vil varerne i din kurv blive frigivet, så andre har mulighed for at købe dem. Det betyder, at du kan opleve, at varer, du havde lagt i kurven, er blevet udsolgt.

Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt, og du får vist en kvittering på din skærm.

Ved afgivelse af bestilling på hjemmesiden fremsætter du et tilbud om at købe de bestilte varer, på de vilkår, der fremgår af disse handelsbetingelser.

Vi kan frit vælge at acceptere eller afslå dit tilbud om køb af varen i en af nedenstående situationer:

  • Der er angivet forkerte betalingsoplysninger, og/eller de angivne betalingsoplysninger kan ikke verificeres.
  • Der er begrundet mistanke om, at bestillingen er afgivet med formål at begå bedrageri eller i relation til en strafbar/ulovlig handling/aktivitet.
  • Ved utilsigtede fejl på hjemmesiden som forhindrer korrekt gennemførsel af handlen, eks. betalingsfejl, prisoplysningsfejl o. lign.
  • Ved mistanke om, at du ikke opfylder pkt. 2.2. ovenfor.

Ved bestilling af flere varer samtidig forbeholder vi os ret til at acceptere ordren delvist og afslå tilbud om køb af øvrige varer under samme bestilling.  Vi refunderer naturligvis eventuelt modtagne betalinger på ikke-leverede varer uden gebyrer eller andre omkostninger for dig.

Odense Marcipan er ikke ansvarlig for eventuelle omkostninger forbundet med afslag på tilbud om køb i ovennævnte tilfælde.

Odense Marcipan accepterer alene tilbud fremsat på www.odense-marcipan.dk, og tilbud fremsat på anden vis, fx via e-mail, breve og fax, behandles ikke.

Indgåelse af købsaftale

Det er muligt at rette i din bestilling, indtil du gennemfører din ordre ved at klikke "Betal". Herefter er du bundet af dit fremsatte tilbud om køb.

Når du har bestilt en vare på www.odense-marcipan.dk, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Kvitteringen, som du modtager på e-mail, er en automatisk genereret bekræftelse på, at vi har modtaget dit tilbud. Kvitteringen udgør ikke en accept af dit tilbud, og vi forbeholder os retten til at afvise dit tilbud om køb, på trods af den automatisk genererede kvittering.

Accepterer vi dit tilbud om køb, modtager du en e-mail fra os med en ordrebekræftelse, hvor vi bekræfter, at vi har accepteret dit tilbud om køb. Ordrebekræftelsen modtager du, når webshoppen er klar til at afsende din ordre. Endelig købsaftale mellem dig og Odense Marcipan er indgået fra det tidspunkt, hvor du har modtaget ordrebekræftelsen. Købsaftalen indgås på dansk.

Efter indgåelse af aftalen gælder forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret. Du kan læse nærmere om fortrydelsesretten under pkt. 7 nedenfor.

Betaling

På www.odense-marcipan.dk kan betaling foretages med brug af betalingskort eller via Mobilepay.

Du kan betale med følgende korttyper:

  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • Mastercard
  • Maestro

Din betaling hæves fra din konto, når vi har afsendt din bestilling fra vores lager. Der betales i danske kroner (DKK).

Prissætning

Priser angivet på www.odense-marcipan.dk følger Odense Marcipans egne vejledende priser og er inkl. moms og afgifter. Priserne opdateres løbende.

For varekøb under 299 kr. tillægges et fragtgebyr på maksimalt 59 kr., afhængigt af den valgte leveringsform. Du kan læse mere om levering og leveringspriser under pkt. 6 nedenfor.

Der tages forbehold for tastefejl, prisfejl, udsolgte varer, udgåede varer, trykfejl samt pris- og afgiftsændringer.

Levering

Det er vores mål at ekspedere vores ordrer så hurtigt som muligt. Vi bestræber os på en leveringstid på 1-3 hverdage på lagerførte varer. Du modtager automatisk en e-mail, når din ordre afsendes fra vores lager.  Varer leveres på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

En medarbejder fra Odense Marcipan vil kontakte dig, hvis der opstår forsinkelser eller problemer med din ordre.

Der leveres udelukkende til adresser i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.

  • Odense Marcipan tilbyder levering med Post Danmark, Post Danmark erhverv, GLS og GLS-Erhverv. Leveringsmetode vælges i forbindelse med betaling. Priserne for levering er følgende:GLS Pakkeshop – 39 kr.
  • GLS til erhvervsadresse – 39 kr.
  • PostDanmark uden omdeling – 39 kr.
  • PostDanmark til erhvervsadresse – 39 kr.
  • PostDanmark med omdeling – 59 kr.

Ordrer på minimum 299 kr. leveres fragtfrit, uanset den valgte leveringsmetode.

Vi forbeholder os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, fx. pga. forsinkede varer eller hvis en vare ikke er på lager. Du vil forud for købet blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger i tilfælde, hvor vi benytter os af vores ret til at foretage separate leveringer.

Fortrydelsesret

Når du handler på www.odense-marcipan.dk, har du ifølge forbrugeraftaleloven 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnerer varen til os. 

Undtagelser til fortrydelsesretten

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Det gælder bl.a. forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelseshensyn eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret, når forseglingen er brudt. Vi betragter fødevarer, der er emballerede, som forseglede, og hvis emballagen har været brudt/åbnet tages varen ikke længere retur.

Fortrydelsesfristens begyndelse og udløb

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en søndag, helligdag, lørdag, Grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den næstkommende hverdag. I tilfælde af, at bestillingen består af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis, eller bestillingen består af en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare.

Benyttelse af fortrydelsesretten

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan bruge vores standard fortrydelsesformular, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Erklæringen skal afsendes inden fortrydelsesfristens udløb.

Når vi har modtaget din fortrydelseserklæring, kvitterer vi for modtagelse af denne.

Varerne skal sendes til os hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse – og senest 14 dage efter, du har fortrudt. Fristen er overholdt, hvis du har afsendt varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varen sendes retur til os ved at udfylde den vedlagte returseddel og sende varen til:

ODENSE Webshop

c/o Prime Cargo A/S

Nordager 28

6000 Kolding, Danmark

Returpakken skal indeholde enten fakturaen, ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt eventuelt track and trace nummer.

Du skal selv afholde udgifterne til tilbagelevering af varen, når du benytter dig af fortrydelsesretten. Pakker sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Tilbagebetalingen sker senest 14 dage efter, vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse.

Tilbagebetaling kan tilbageholdes, indtil Odense Marcipan har modtaget de returnerede varer, eller indtil der er fremlagt dokumentation for, at varen er returneret på korrekt vis. Eventuelle omkostninger forbundet med levering af varerne refunderes ikke.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med, medmindre du udtrykkeligt har indvilliget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, der skyldes anden håndtering end den, der var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er blevet håndteret på anden måde end beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af den brugte vares handelsmæssige værdi. Er emballagen på fødevarer brudt/åbnet kan varen ikke returneres jf. pkt. 7.2. Værdiforringelsen er forskellen mellem købsprisen og varens generelle handelsmæssige salgspris med den pågældende forringelse.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering. Det betyder, at du hæfter for eventuelle skader, der er opstået på varen fra du modtog varen, til vi har modtaget varen retur.

Reklamation

Hvis der er noget galt med varen

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder lovens mangelsregler. Du har derfor 2 års reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. I visse tilfælde kan du også være berettiget til at hæve købet. Disse beføjelser gælder naturligvis kun, hvis der er tale om en berettiget reklamation, og såfremt manglen ved varen ikke er opstået som følge af slid, fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på varen. Fødevarer har endvidere ofte en sidste salgs-/anvendelsesdato, der skal iagttages.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af mangelfulde eller forkerte varer. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har modtaget den returnerede vare. Ønsker du, at vi leverer en tilsvarende vare til dig, og er vi i stand til dette, refunderer vi ikke dine oprindelige leveringsomkostninger. Vi anbefaler dog, at du ikke sender den mangelfulde eller forkerte vare retur uden først at have været i kontakt med vores kundeservice.

Sådan reklamerer du

Du skal reklamere hurtigst muligt og senest 2 måneder efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice via mail til odense-marcipan@odense-marcipan.dk, ved anvendelse af vores reklamationsformular eller telefonisk på 63 11 72 00.

Når du kontakter kundeservice, skal du oplyse ordrenummer, eventuelt varenummer, varenavn, nettovægt og eventuelt holdbarhedsdato og batchnummer samt beskrive, hvad der er galt med varen. Så vidt muligt må billede, som viser defekten, også meget gerne vedhæftes. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.Hvis vi har ret til at få tilbageleveret den mangelfulde vare, fx i forbindelse med omlevering eller ophævelse af købet, skal varen sendes til:

Odense Marcipan

Toldbodgade 9-19

5000 Odense C

Varen skal altid sendes i forsvarlig emballage. Vi anbefaler, at du sørger for at få en kvittering for afsendelse, da du har ansvaret for pakken, indtil vi har modtaget den.

Du skal selv lægge ud for betaling af fragtomkostninger i forbindelse med tilbagelevering af mangelfulde varer. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til tilbagelevering af varen. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv afholde alle fragtomkostninger forbundet med returnering af varen. Vi anbefaler, at du ikke sender varen retur uden først at have været i kontakt med vores kundeservice.

Der kan være tilfælde, hvor Odense Marcipan har brug for at få tilsendt det mangelfulde produkt (inkl. emballagen), så vi kan foretage kvalitetsopfølgning samt evt. videresende varen til vores leverandør. I sådanne tilfælde afholdes udgifter til transport af Odense Marcipan.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via dette link.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse odense-marcipan@odense-marcipan.dk.

Sikkerhed

www.odense-marcipan.dk anvender vi en sikker online betalingsløsning igennem NETS/NetAxept. NETS/NetAxept anvender en sikker, krypteret forbindelse til overførsel af dine betalingsoplysninger til Odense Marcipan. Anvendelse af NETS/NetAxepts betalingsvindue sikrer, at der ikke er andre, der får adgang til dine betalingsoplysninger.

Ved køb af varer på www.odense-marcipan.dk skal du kun indtaste dit kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV)). Kontrolcifrene er nødvendige for, at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger.

For at kunne beskytte dig og andre kunder mod bedrageri og for at sikre et højt sikkerhedsniveau for onlinekøb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, du sender, når du afgiver dit tilbud, herunder din adresse, betalingsoplysninger og screening af dit tilbud.

Personoplysninger

Læs om vores behandling af personoplysninger i vores privatlivspolitik her.

Andre forhold

Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert. Opdager vi en fejl i prisen for en vare, du har bestilt på hjemmesiden, vil vi give dig besked hurtigst muligt. Under disse omstændigheder vil vi underrette dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris. Er vi ikke er i stand til opnå kontakt med dig, kan vi bruge vores ret til ikke at acceptere dit tilbud om køb.

I tilfælde af force majeure er vi ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til betingelserne, såfremt forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Der må ikke købes varer på odense-marcipan.dk med henblik på videresalg[SN8]  uden indgåelse af særskilt aftale. Aftaler kan laves ved at kontakte os på odense-marcipan@odense-marcipan.dk.

Kundeservice

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice. Vores kundeservice kan kontaktes på følgende måder:

 

Telefon: 63 11 72 00, telefontid mandag – torsdag kl. 8-15.30, fredag 8-15.00.

Mail: odense-marcipan@odense-marcipan.dk

 

 

***

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 6. februar 2020